Články

 
 
 

Náš pohľad na...

V sekcii "Náš pohľad na..." vám chceme poskytnúť informácie pre zdravý životný štýl získané z veľkého množstva zdrojov a tým vám ušetriť hodiny strávené hľadaním.

V každej kapitole sa snažíme povedať čo najviac k danej oblasti, aby ste na konci mali kompletné informácie bez ďalších otázok. Kapitoly priebežne dopĺňame.

Tieto informácie sú rozsiahle, bez nepodstatných detailov pričom berieme ohľad na svetové výskumy, názory a informácie od vybraných výživových expertov a skupín (hlavne Chris Kresser, Joseph Mercola, Weston A. Price Foundation, Wikipedia a mnoho ďalších) a vlastný zdravý rozum. Nechceme vám nič dokazovať a preto za jednotlivými výrokmi nenájdete odkaz na konkrétny výskum alebo zdroj. V dnešnom svete nie je nič 100% pravdivé. Takmer vždy sa nájde situácia alebo výskum, ktoré doterajšie zistenia spochybňujú alebo vyvrátia. A tak si každý nakoniec musí spraviť názor sám. Niekedy túto situáciu dobre vystihuje aj pojem "zlatá stredná cesta".

Pre lepšie pochopenie vysvetlíme na príklade.

Vitamín E: V mnohých časopisoch a článkoch sa píše, že je to veľmi dôležitý vitamín, ktorý slúži v tele na ..., a preto ho treba konzumovať alebo dopĺňať. Potom sa ale objaví výskum ktorý tvrdí, že pri konzumácii vitamínu E v syntetickej forme teda najčastejšie alfa-tokoferol z výživového doplnku došlo okrem iného aj k zvýšenému úmrtiu. Na druhej strane ale podporujeme výrok, že naša súčasná každodenná strava nedokáže pokryť optimálnu dávku tohto a iných vitamínov a preto je ich dopĺňanie niekedy vhodné. Tak sa dostávame ďalej a zisťujeme, že problémom toho negatívneho výskumu bolo, že vitamín E by sa nemal konzumovať len ako jedna zložka. Vitamín E tvoria alfa, beta, gama, delta tokoferoly ale aj alfa, beta, gama, delta tokotrienoly. Prirodzený vitamín E tvorí viacero zložiek a ich správny pomer je to čo telu prospieva. Dopĺňanie len jednej jeho zložky vytvára v tele nerovnováhu. Nakoniec existujú už aj doplnky kde je obsiahnutá celá škála vitamínu E avšak ich cena je dosť vysoká. A tak nám v tomto prípade neostáva nič iné len vyhľadať si jedlá bohaté na tento vitamín (mangold, špenát) a odsledovať si jeho dostatočný príjem.

Upozornenie

Informácie na týchto stránkach majú výhradne informatívny charakter a nenahrádzajú rady a odporúčania lekára alebo lekárnika. Tieto informácie by ste nemali použiť na stanovenie diagnózy a liečbu zdravotných problémov či chorôb.